söndag 7 augusti 2011

Flyduspider Hexacopter projekt del:2

Projektet fortsätter, jag valde 15x15mm aluminium till armarna, och jag kapade armarna till dom rekommenderade längderna: framarm 130mm, mellanarm 260mm, bakarm 340mm.
Jag borrade alla 3mm hålen i armarna för att fästa plattorna och även motorhålen i armarna, det är samma procedur som vanligt så jag går inte in något djupare i det.

Här har jag spänt upp en ståltråd mellan en grep och en spade så att jag kan hänga upp alla aluminium delar när jag målar dom.

Armarna blir Mattsvart så klart!

Här är alla delarna för bygget av ramen, till det använde jag M3 skruvar som är 25mm långa och M3 mutter med självlåsning och även passande brickor.
Jag använder alltid muttrar med självlåsning eller Loctite för att förhindra att muttrarna skruvar upp sig.

Här är allt ihopskruvat!


Nu är även Emax motorerna på plats, Jag använde brickor på motorskruvarna för att förhindra att skruvarna äter sig igenom aluminiumen.

Nu ska jag bara skaffa sladdar så att jag kan förlänga motorsladdarna till fartreglagen!

Fortsättning följer...

2 kommentarer:

  1. Jisses! Ser ju hur trevligt ut som helst. Kanske lite thight med tiden innan FPV/multirotor träffen - men vem behöver nattsömn? ;)

    Ser fram emot nästa del i projektet.

    mvh Sjuntorparn

    SvaraRadera
  2. Tackar!

    Hehe, sena kvällar och tidiga morgnar är min melodi! lite stressig är det men jag tror det går om inte några yttre faktorer konspirerar.

    SvaraRadera