lördag 11 augusti 2012

Ny HD kamera!

Äntligen har jag en ny HD kamera!
UTS i Uppsala har sponsrat mig med en Blackvue HD kamera och det är jag extremt tacksam för!

Dessutom är jag jag väldigt peppad att testa den eftersom bortsett ifrån att det är en HD kamera så har den även GPS ombord som gör att man få mer information om flygningen när spelar upp videofilen.
Kolla gärna i UTS webshop där dom visar lite om hur kameran fungera, eller vänta på på mitt nästa blogginlägg där jag ska testa funktionen av kameran och dess funktioner!





 Kameran är tänkt att vara en "Blackbox" kamera i bilen som ska monteras på insidan av vindrutan, men det betyder även att monteringen på en Multicopter blir väldigt enkel! Vinkeln på kameran kan enkelt justeras genom att vrida den i kamerafästet.


Kameran har inget eget batteri utan drivs med 12v , videofilerna sparas på ett microSD och det finns även en kontakt för livevideo ut!


Fortsättning Följer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar