lördag 26 februari 2011

Gopro 960 första filmen


Här är första filmen med Gopro kameran, en ganska skakig flygning eftersom det var ganska stark vind, och dessutom var kamerafästet lite löst.
Jag satte bara kameran ovanpå min quadframe mini med ett av fästena som följde med.

Som det syns på bilderna och i filmen, så flyger jag i + position med min quad så det blir inte dom där snygga vyerna och perfekta bilderna, men det är ju inte precis vad jag är ute efter.
Jag är mest nyfiken på att testa exakt vad kameran går för, sen kanske jag vill göra snygga filmer också, men det får komma senare.


Inspelad i 4:3 960p 1280x960 25fps Pal

2 kommentarer:

  1. Snyggt den ser lite stor ut på den. :-) kan du köra FPV med den?

    SvaraRadera
  2. Tack, det går att köra FPV med den, men jag har inte bestämt mig för om jag ska använda den till det eller köra med en riktig FPV kamera också.

    Just nu ska jag mest testa kameran ordentligt, och sen bygger jag nog en mer lämplig ram.

    SvaraRadera