måndag 14 februari 2011

MultiWii +1

MultiWii är nästan klar och han har även fått en kompis!
Jag vet inte vad jag ska använda andra ramen till men det löser sig nog med tiden..
Jag byggde min Multiwii i quad+ (dvs en arm framåt) och den andra ramen i quad x, jag hade inte tänkt att använda orginal landstället eftersom det ser så klent ut, men jag tänkte att det blir inget riktigt test om jag börjar modda ramen innan jag ens provflugit!

Jag såg förövrigt att ramen nu säljs snorbilligt på Hobbyking!

Jag kan även meddela att jag just beställt en Gopro 960 (snik varianten), jag kommer inte ha råd att ta in några Gopro kameror till butiken tackvare en illasinnad Kines, men jag vill gärna ha en själv och jag tror jag klarar mig gott med en 960 (960p: 1280×960, 30 fps), jag har inget större intresse av att spela in saker i slowmotion eller att det absolut måste vara 1080p 1920x1080 format på mina filmer, jag vill bara kunna ladda upp med hyfsad kvalitet på youtube.


2 kommentarer:

  1. Dom är riktigt coola! Vill se film på dom både från marken och FPV... ;-D

    SvaraRadera
  2. Tack!
    Det är en sak som är helt säkert!
    Det kommer bli filmat både ifrån marken och Gopro/fpv kamera!

    SvaraRadera