tisdag 1 februari 2011

Vad skulle jag göra utan min Quadrocopter?

Jag har inte presenterat så mycket flygbilder eller filmer på sistone, men det betyder inte att jag inte har flugit!
Jag har varit ute och flugit minst 1-2 gånger i veckan med min KK Quadrocopter, jag tycker den är så rolig att flyga så jag har tillfälligt monterat ur FPV utrustningen för att våga träna loopar!
Med färgade lysdiods remsor (kommer snart till butiken) är det inga problem att se den i mörkret, det är nästan enklare att flyga när det är mörkt, och det har revolutionerat min vinterflygning! Det brukar annars vara svårt att hinna flyga något när det är mörkt större delen av dygnet. Enkelheten med quads är också tilltalande, det är bara att ta den i Ikea påsen och gå till närmaste fotbollsplan och flyga (eftersom den inte behöver så stor yta), och den är ganska okänslig för krascher, jag har satt den i backen minst en gång i veckan, men än så länge har jag inte ens behövt byta propeller.

Min favorit Quadrocopter pilot Warthox testar hållbarheten på sin quad också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar