söndag 6 februari 2011

MultiWii del3

Jag har börjat sätta ihop ramen som jag ska sätta min Multiwii i.
Ramen säljs i diverse butiker och jag tog också hem några för att sälja i butiken, men jag tänker inte jag kommer sälja dom, Ramen är väldigt snygg och det är fin kvalitet på passformen, men tyvärr är dom gjorda i ganska flexig (billig) plywood och ramen känns för vek för att vara en bra quadrocopter ram. Dessutom är designen inte särskilt väl genomtänkt och kamera fästet behöver modifieras ordentligt om det ska fungera bra skulle jag tro, och landstället som är gjort i tunn glasfiber känns väldigt klent.
den är verkligen inte värd pengarna jag skulle behöva sälja den för och därför får det bli en slit och släng ram istället.

Jag kommer inte montera varken landstället eller kamera fästet, då det här är mest tänkt att vara en test ram för min Multiwii.

(Är det trotts allt är någon som är sugen på en ram så kan jag ge ett bra pris. Maila mig på: info@aeronautikhobby.com)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar