onsdag 16 februari 2011

MultiWii provflugen!

Jag var ute och provflög Min MultiWii precis!
Jag hade standard inställningarna och ingen programering i radion för att kunna jämföra mellan KK quadrocoptern. Allt fungerade perfekt redan direkt, alla gyron jobbade åt rätt håll och jag behövde bara reversera kanal2 så var den klar att flyga, närstan för enkelt!

Själva flygningen gick också löjligt odramatiskt till en början, den var väldigt stadig och mindre nervös än min KK quadrocopter när den har 100% utslag på radion, jag kunde se små små skakningar ibland och det tyder på att gyrot kompenserar lite för mycket och det borde inte vara några problem att ändra i inställningarna. Allt gick hur bra som helst ända tills en propeller helt plötsligt lossnar... det blev en ganska hård krasch och en träram är inte som en aluminumram, tre av armarna är trasiga och jag tänker inte besvära mig med att försöka laga den. Min quadframe ram har tagit mycket hårdare smällar än så där utan att det blir en skråma, så nästa ram blir garanterat en med aluminum armar.

Nu ska jag bara skaffa en ny ram och sen ska jag prova min MultiWii mer ordentligt och till nästa gång lovar jag att jag ska filma premiären!

2 kommentarer:

  1. Gött mos, man kanske skulle prova på en sån där wii grej, kan ju va skoj att programmera lite själv också... Sitter nu och leker men en arduino och en gps :-) skulle passa bra på en quad

    SvaraRadera
  2. Det tycker jag!
    det var mycket enklare än jag föreställt mig!
    och jag har ju ingen tidigare erfarenhet av arduino.

    SvaraRadera