tisdag 15 februari 2011

Loop träning

Jag kom just in ifrån ett kort litet pass med quad flygning i 15minusgrader!

Jag har tränat hårt på loopar, eller "flips" kanske det kallas med quadrocoptrar?
nu vågar jag göra dom på ganska låg höjd och jag förlorar ingen höjd när jag gör dom!
knepet är att: ge en push med fullgas (eller väldigt nära) så att quaden accelererar uppåt och sen ger man full spak åt det håll man vill lopa/rolla och samtidigt/eller något innan man gör det så måste man dra ner gas spaken till mitten eller något mindre, dock inte helt ner eftersom motorerna då stannar och då blir loopen okontrollerad, men har man för mycket gas så blir loopen stor.
och när quaden närmar sig horisontellt läge igen så möter man upp med gasen, först en liten push för stoppa höjdminskning och sen ner till mitten (tillbaks till hovring).

För att få små loopar har jag nu börjat flyga på 100% på utslagen i radion, när jag började prova KK quadrocoptern så hade 50% på utslagen, och det känns inte alls så nervöst med 100% så det känns som att jag har kommit en bit på träningen men jag har långt kvar innan jag blir riktigt vass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar