onsdag 27 april 2011

Knurrus Maximus Fpv del1


Jag har Jobbat lite på Min Kurrus Maximus vinge.


Här har jag limmat ihop halvorna.

På undersidan är det urskuret för en 8mm kolfiberrör, och tanken är att man ska bocka en stålpinne och stoppa in i rören, men jag hittade inget som passade, så jag valde att stoppa in rören i ett 10mm aluminumrör istället. kanske inte lika starkt som stål men jag hoppas det ska räcka!

Jag sprayade ett tunt lager med 3R M90 spraylim på hela vingen innan jag målade vingen med sprayfärg så att färgen skulle färsta ordentligt! Jag bestämde mig för att inte göra samma misstag som jag gjorde med min Funjet när jag målade den svart..
Jag ångrade det bittert när jag spenderade ett antal timmar med att leta efter den på ett fält.

Nu har jag även skurit ut för roderna och propellern, jag tror jag tog i lite i överkant med propellern, men jag vill kunna experimentera med olika stora propellrar och nu klarar den åtminstone upp till 12" propellrar.

Nu är det dags att göra plats för servon, kameror och batterier och lite annat.

Fortsättning följer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar