onsdag 6 april 2011

Micro quad MultiWii del1

Jag har haft fullt upp med att flytta, men idag fick jag lite tid över att löda lite på mitt MultiWii micro quad projekt! den här gången kommer jag inte använda någon sheild att montera Arduino och Motion+ gyrot på utan löder sladdarna direkt ifrån Arduino till gyro, fartreglage och mottagare. det blir en hel del sladdar, men det är inte så svårt.
Jag har haft tankar på att göra en egen mini sheild, jag har ritat upp den i Eagle men tvekar lite på om den är värd att tillverkas.

Fartreglagen jag använder är Turnigy Plush 6A (blå sladdar) Hobbywing pentium 6A (röda sladdar), fartreglagen är exakt likadana men har olika etiketter.
Mottagaren jag tänkt använda är en Flydream IS-4RO som bara väger 1gram.

Nu väntar jag bara på lite pinnar och plattor så kan jag fortsätta bygget!

Fortsättning följer..

2 kommentarer:

  1. Trevligt, håller själv på och bygger multiwii till min gaui.. Hittade denna på ebay http://cgi.ebay.com/HMC5883L-BMA180-BMP085-ITG3200-all-one-5V-LLC-/180649452351 Alla sensorer man behöver på ett litet kort, inkl level converter.. Tyvärr så såg jag inte den förrens jag redan skaffat nunchucks och wm+, och sparkfun sensorer m.m..

    SvaraRadera
  2. Aha vad roligt!

    Tackar för länken! blev riktigt sugen, men det slutade med att jag beställde en BMA180 accelerometer ifrån samma säljare.

    SvaraRadera