onsdag 13 april 2011

Trippel axel accelerometer

Jag hade fått ett rekomenderat brev avi på posten idag, funderade lite på vad det kunde vara, jag har en del paket på väg in så jag var lite osäker, men jag hoppades att det var delarna till min microquad så att jag kan fortsätta bygget. När jag lämnade in lappen till posten och fick ett jättelitet vadderat kuvert så blev jag helt ställd! vad kan det vara?
inte ens när jag såg antistat påsen kopplade jag, det var inte förens jag hällde ut det pyttelilla kretskortet i handen som jag fattade att det var min BMA180 trippel axel accelerometer på breakout board som jag köpte på Ebay som hade kommit!

Kretskortet var mycket mindre än jag hade föreställt mig, och jag blev lite sugen på att använda den till min microquad, men jag har ett heavylift quad projekt på gång (efter microquaden) som antagligen kommer behöva den mer!


2 kommentarer:

  1. Jag kör BMA180 på min quad nu, funkar skitbra !

    SvaraRadera
  2. Kul att höra!
    Inga blogg inlägg på sistone?
    eller har du ny blogg?

    SvaraRadera