söndag 10 april 2011

Mysteriet är löst!

Jag har haft problem att min quadrocopter inte ville starta "arma fartreglagen" när det var kallt, jag har trott att det kunde vara qyrona som inte gillade kyla och jag har haft alla möjliga teorier...
min senaste teori var att det var bullet connectors till motorerna som glappade när det blev kallt, så jag knipsade bort alla och lödde ihop sladdarna. sen var det upp till bevis jag gick och lade ut quaden i kylan och sen väntade jag en stund och gick och provade och det funkade fortfarande inte!
Nu fick jag nog och tänkte att det måste vara fartreglagen!
Jag lödde loss alla fartreglage monterade nya bullet connectors på motorsladdarna och satte dit ett par nya Hobbywing pentium 10A, och sen var det dags för samma test igen!
Och nu var det inga problem alls, det stora mysteriet var löst!

Jag antar att mina gamla plush reglage tagit stryk av all snö och väta i vinter?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar