söndag 17 april 2011

MultiWii FPV


Jag har börjat flyga min FPV med min quad, jag kände att efter ha tränat på att flyga quadrocopter visuellt hela vintern att det var dags att flyga på riktigt nu!
Jag har flugit ett antal gånger men oftast utan Gopro men idag tog jag med den för att kunna spela in min flygning. Flygningen går bra nu men jag upplevde lite skakningar när jag ville flyga fort framåt, men det är lätt ordnat med att ändra inställningarna lite.
om man har quadrocoptern inställd på att vara så stadig som möjligt (som jag har haft nu när jag började testa FPV med den) så blir det ofta skakningar om man vill flyga fort eller göra snabba rörelser. Jag har även provat lite olika antenner till mitt 5.8Ghz FPV kit, bäst resultat så här långt har jag haft med Cloverleaf antenn som fungerar mycket bättre än orginal antennerna.
Jag återkommer med mer info om olika antenner i annat inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar