fredag 22 april 2011

Quadrino snart i butiken!

Quadrocopter utvecklingen går i rasande takt just nu!
Jag har haft lite problem att hitta någon som vill sälja quadrocopter styrkort eller multiwii sheilds till min butik, men nu har jag hittat en produkt som jag tror kommer bli helt fantastisk!


Det är ett helt färdigbyggt Multiwii styrkort, det behövs inga lösa gyron eller annat att koppla in, bara koppla in Usb sladden (i den inbyggda usb kontakten) ladda upp önskad inställning (tri,quad,hexa,y6) och sen är det bara att koppla in mottagare och fartreglage och flyga!
Kortet heter Quadrino och kommer säljas i två utförande:
-den billigare varianten har ITG3200 Gyro and BMA180 Accelerometer inbyggt.
-den lite dyrare har ITG3200 Gyro and BMA180 Accelerometer+ HMC5883 Mag and BMP085 Baro.

Jag kommer börja sälja korten i början på maj och prisena hamnar på ca 850kr och ca 1500kr för den dyrare (med reservation för ändringar).


Jag kommer bara ta in en begränsad mängd till att börja med så om det är någon som vill reservera ett styrkort så går det bra att maila mig på: info@aeronautikhobby.com

4 kommentarer:

  1. hmm nu vart de ju svårt och bestämma sig vad man ska ha för styrkort framöver i min hexa xl. Vet du om den går att bygga på med GPS? mvh Fredde

    SvaraRadera
  2. Multiwii stödjer inte GPS än, men jag vet att det jobbas med det på flera håll så jag skulle bli förvånad om det inte kommer snart.

    Det här styrkortet är inte förberett för GPS, men jag tror inte det blir några problem att koppla in det på Quadrino.

    SvaraRadera
  3. Vad tror du om releasedatum?
    Kommer det att bli i maj?

    SvaraRadera
  4. Hej,
    Dom är skickade ifrån USA, så nu är det upp till posten och tullen!
    men jag hoppas inom en vecka borde vara rimligt.

    SvaraRadera