lördag 15 oktober 2011

Flyduino Quadrocopter med Gopro

Jag har byggt klart min Flyduino Quadrocopter med Quadrframe Goprofäste och Quadrino Basic styrkort (många olika aktörer i samma quadrocopter)!
Motorerna är RCtimer 2830-14 750KV och fartreglagen är Turnigy 18A (räcker egentligen med 10A) och propellrarna är 10x4.5 APC propellrar.

Provflygningen var helt odramatisk och flyger väldigt stabilt och nu skulle allt kunna vara frid och fröjd men det finns alltid ett "MEN"...
Av någon anledning har mitt gamla Quadrino styrkort börjat vägra bli omprogramerad, och det gör att jag inte kan aktivera koden som stabiliserar kameran och då är Gopro fästet helt meningslöst. Jag är inte sugen på att skaffa ett nytt styrkort bara för att kunna använda gopro fästet så jag vet just nu inte vad jag ska göra.

(Edit: Det visade sig att det var den mänskliga faktorn som strulade och inte quadrino)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar