lördag 15 oktober 2011

Svart låda!

Min låda är egentligen blå men tanken är att den ska fungera som en svart låda men inte i flygplanet utan på markstationen eftersom den är lättare att hitta vid eventuell krasch!
Min plan är att använda Gopro som både FPV kamera och inspelnings enhet så mycket som möjligt men att ha min blå låda med Foxtech SD DVR som alltid spelar in flygningen ifall något händer under flygningen samt att det är bra att i efterhand kunna analysera videostörningar och liknande som kan uppstå under en flygning.

Det som är bra med blå lådan är att den startar automatiskt när jag kopplar till ström till min markstation, så jag behöver aldrig tänka på att starta den innan flygning.


Jag gjorde hål för tre kontakter:
Den översta är video UT om man vill konfigurera någon inställning i videoinspelningsenheten så kan man koppla in en skärm där, man kan även koppla in videoglasögonen där eftersom den även matar ut videosignalen där under inspelning.
Kontakten i mitten är ström (12V) och sladden längst ner är video IN.

(Den blå lådan är förövrigt en plastlåda som ett Hitec servo levererades i)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar