lördag 8 oktober 2011

Foxtech SD DVR

Sen min inspelningsenhet gick sönder har jag inte tyckt att det varit lika roligt att flyga min mini Quadrocopter, det blir inte samma sak om man inte kan dela med sig av flygningen!
Jag har tittat på några olika alternativ men tillsist föll valet på en inspelningsenhet som kan användas både som inspelninsenhet i markstationen eller som "onboard recorder" ombord på flygplan/multicopter. Jag valde att sätta min ombord för att kunna spela in och slippa eventuella videostörningar.


det här är vad sim ingår (från vänster): SD USB adapter, fjärrkontroll, inspelnings enhet, dvs sladdar.

Inspelnings enheten är inte så stor, men jag trodde den skulle vara mindre.


Jag valde att använda tre av hålen och skruva fast den i locket på quaden.


Jag var tvungen att höja upp locket med några fler distanser för att få plats med inspelningsenheten, men jag tycker det ser ok ut!

Nu ska jag bara testa hur den spelar in också..

1 kommentar:

  1. Ska bli intressant att se hur den fungerar då jag oxå har kikat på just den inspelarn.

    Ser fram emot info.

    SvaraRadera