tisdag 11 oktober 2011

Foxtech DVR första test.

Här är första inspelningen med Foxtech SD DVR.
Jag tror att kameran är lite ofokuserad så det är lite orättvist och dessutom så har jag bara en 420TVL kamera, men den klarar att spela in i högre upplösning.
En sak jag upptäckt är att det tar ca 30 sek ifrån att man sätter på strömmen tills den börjar spela in och samma sak när man stänger av.


Det som stör mig mest med Foxtech DVR (förutom att storleken är helt missvisande på webbshoppen) så är det att den sparar i något konstigt filformat som inte går att öppna med Adobe Premiere eller Pinnacle Studio, utan måste först konverteras till ett lämpligt filformat.
Annars fungerar den väldigt bra, den är förinställd så att den börjar spela in när den får ström och det är skönt att slippa tänka på det innan man ska flyga (då är det ingen risk att man glömmer att spela in flygningen).

Jag funderar dock på om jag borde sparat pengarna till en till Gopro istället..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar