tisdag 8 november 2011

FPV Mörkerflyg försök NR1.

Jag har gjort mitt första försök med att mörkerflyg på min Flyduspider Hexacopter.
Jag skaffade mig en 3W panlampa (100 Lumen) ifrån Kjell.com, jag var redan ifrån början väldigt tveksam till att det skulle fungera, men jag kände att jag måste lära mig det här ifrån grunden!


Lampan passade väldigt bra vid sidan av Gopro.

Det här blev resultatet, Ljusbilden är alldeles för smal för att man ska kunna flyga med den och Gopro är inte någon bra mörker kamera. Båda sakerna visste jag sedan tidigare men jag ville ändå testa.

Nästa steg är att använda CCD kamera istället och mera ljus, jag kan tänka mig att pannlampan kan vara bra på lite längre håll men jag behöver något som sprider ljuset bättre i närområdet.

Fortsättning Följer..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar