fredag 4 november 2011

upp som en sol, ner som en pannkaka

Jag fick lite flygtid idag och idag funkade allt!
Det var premiär flygning med Frsky D8RII mottagaren och nya propellrar med kolfiber.
Jag flög så långt bort jag vågade (bara ca 500meter enligt eniro), ville inte ut över vatten eller skog på provturen, och jag fick inga tecken på störningar eller pip på telemetrin så jag är mycket nöjd. Propellrarna fungerade också utmärkt, jag hade inte ens tid att balansera dom innan jag monterade dom, men det fungerade bra ändå så troligtvis är dom ganska välbalanserade redan ifrån början. Jag lade märke till att det var ganska blött i marken idag, och tyvärr så tvungen att upptäcka det på nära håll också. Den här gången har jag bara mig själv att skylla men det gör det inte roligare när man hittar hexan upp och ner i en vattenpöl och både videosändare och Frsky mottagaren är under vatten...

3 kommentarer:

  1. Blir riktigt fint!

    Kan inte vänta tills jag får min!!!

    Snygg "landning" /Dennis

    SvaraRadera
  2. Haha landningen blev alltså sur:)

    Var hittade du kolfiber propparna?

    SvaraRadera
  3. Jepp, riktigt sur:)

    Jag köpte dom på Flyduino, det är inte 100% kolfiber utan någon slags plast/kolfiber blandning som gör propparna riktigt styva och bra!
    Det märks mest på dom stora propparna.

    SvaraRadera