söndag 13 november 2011

Heavy Lift Hexa del6 "DJI Wookong"

Hexan börjar se ganska mäktig ut nu!
Det mesta är klart nu och provflygning börjar närma sig.


Efter att jag programmerat alla fartreglage och ställt ändlägena på alla så klippte jag bort den röda sladden ifrån alla reglage eftersom dom inte behövs med DJI.


Här är anledningen till att dom röda sladdarna inte behövs på fartreglagen.
Batteriet kopplas till PMU och sen ger den ström till DJI och RC mottagare, Jag klippte bort den gula kontakten som syns i bild och lödde sladdarna direkt till power distrubution.


Här är allt sett framifrån, ganska många sladdar vid det här laget..


Sett bakifrån och där syns den vita GPS och kompass antennen.


Här syns förutom RC Tiger motorn även Led lampan som hör till DJI systemet.
Det ska berätta status på GPS signalen och lite annat.

1 kommentar:

  1. Ser riktigt bra ut. Längtar efter alla minda delar så jag oxå får börja bygga på min Hexa med DJI.

    SvaraRadera