söndag 6 november 2011

Heavy Lift Hexa del3 "Ramen"

Jag fick hem lite ramdelar till min Heavy Lift Hexa i veckan så nu är det dags att bygga lite!
Jag valde Mikrokopter "Combi Centerplate" Basplatta som grund för min ram, jag valde dock att kapa mina egna aluminium armar.


När jag först fick basplattorna så var jag väldigt skeptisk eftersom dom bara är 1mm tjocka och kändes väldigt flexiga, dom flesta andra basplattor jag haft har varit 1.5mm tjocka och har varit till mycket mindre multicoptrar. Men när allt är ihop skruvat så känns den riktigt stabil och jag tror det kommer fungera utmärkt.

Nu ska det programeras fartreglage och lödas sladdar!

4 kommentarer:

  1. Är detta samma som vi kör på min? /Dennis

    SvaraRadera
  2. Snyggt bygge. Kan rekomendera en "huv" som passar klockrent på mikrokopters ramar. Ett set med bunkar ifrån ikea som heter Reda. Hård och stadig o står pall för mark kontakt. 39kr :) har dom på alla mina maskiner. Mvh Fredde

    SvaraRadera
  3. Nice! Vad är det för mått på armarna?

    SvaraRadera