torsdag 26 juli 2012

Det oundvikliga "fortsättning"

Ni som följer bloggen vet att jag förlorade min quadrocopter med Gopro i början av Juni, om inte se blogg inlägg: http://aeronautikhobby.blogspot.se/2012/06/det-oundvikliga.html

I samband med försvinnandet spenderade jag ett antal timmar med att bara gå fram och tillbaka över fältet där jag tror den försvann, eftersom jag inte har någon markstation som spelar in flygningen utan enbart direkt i Gopro så har jag fått förlita mig på mitt minne av flygningen i mitt letande.

Nu har nästan två månader gått och jag har förlängesedan gett upp hoppet om att hitta min quadrocopter, men på väg till badet med min dotter häromdagen så såg jag att bonden höll på och skörda eller slå gräset eller vad det kan heta när fältet ligger i träda, och genast tändes hoppet om att åtminstone kunna rädda minneskortet ur kameran och få ett avslut. Jag återvände åter till platsen och gick fram och tillbaks över det område som jag misstänker är nedslagsplatsen, men eftersom gräset fortfarande ligger kvar så är det fortfarande inte lätt att hitta något. Någon timme senare har jag hittat en gammal midjeväska, ett framlyse till en bil och lite annat skrot men ingen quadrocopter.

Jag börjar misstänka att jag letar på helt fel plats, eller så har den fastnat i traktorn och ligger någon annanstans numera, eller alternativt att den ligger där jag tror men under det fällda gräset.
Hursomhelst ska jag göra ett nytt försök när gräset är borta men jag har inga större förväntningar.
Det var lite lättare när min Funjet som var gjord av EPP försvann eftersom när skördetröskan tog den så syntes det lite tydligare eftersom den då täckte en lite större yta...

 Avsaknaden av att inte ha någon HD kamera som spelar in flygningen har gjort att jag tappat suget på att flyga i huvudtaget. Nu är sommaren snart förbi och jag får helt enkelt inse att det här inte är mitt år och att jag satsat på fel saker och får ta lärdom av misstagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar