lördag 7 juli 2012

Jag missar FPV träffen..

Jag missar årets FPV träff i Uppsala tyvärr..
Jag var extremt peppad och har jobbat hela veckan med att laga min gamla Mini quad (V1), efter senaste kraschen när jag i ganska högfart blev fångad av ett träd som plötsligt hoppade fram!

Jag lät den gå i pension eftersom två armar och minst en motor var sneda och vinda och eftersom jag använde Gopro (som numera ligger på ett fält någonstans) som kamera till den så saknar den även flygkamera. Men för att ha något att flyga med på FPV träffen bestämde jag mig för att Mini Quad måste kallas tillbaks i tjänst! Jag gjorde 4st nya aluminiumarmar eftersom dom nya motorerna har annan hålbild, bytte fyra motorer och satte dit en gammal hederlig CCD kamera så var den "fit for fight" igen. Och eftersom Dadde frågade om någon ville flyga lite rote med ett EPP-flygplan så stressbyggde även ett sådant.


Nu får jag hoppas att det blir en ny träff till hösten..


Nylagad mini Quad V1.




Cetabria ifrån Ms composite, moddad med skev och flaps (5.8Ghz FPV).



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar