söndag 22 juli 2012

Nya multicopter projektet "Motor montering"

Nu är motorerna Monterade på ramen, inga svårigheter men jag önskar att jag hade valt till Flyduinos stora motorfäste eftersom det hade gjort monteringen enklare men resultatet blev hursomhelst rent och snyggt.



 Fartreglagen monteras i mellan basplattorna fästa på varsin sida så att dom inte ligger emot varandra.



Flyduino Nanowii är mindre än vanliga styrkort och därför behöver jag något att montera styrkortet på. Jag gjorde ett litet kors i 1mm kolfiber och eftersom jag samtidigt vill ha något som kan ta bort vibrationer som kan störa sensorerna på styrkortet så jag gjorde hål för gummigenomföringar med 3mm hål för montering i ramen. Styrkortet monteras på korset med dubbelhäftande foamtape för att tabort eventuella vibrationer eftersom det är bäst med "hängslen och livrem"..


Monteringen blir ganska ren och snygg så här långt, men det är en heldel kvar som ska dit.


Fortsättning följer... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar