tisdag 24 juli 2012

Nya multicopter projektet "Landställ"

Dags att bygga ett landställ till till multicoptern, den här gången vill jag ha ett landställ som är lätt att ändra efter behov eftersom jag har en del olika planer för framtida nyttolaster för denna quadrocopter.


 För att kunna bygga det landställ jag vill så blev jag tvungen att göra några egna delar i 1.5mm glasfiber.
Jag gjorde 4st av ovanstående del och kabelgenomföring med 8mm hål är köpta på Kjell.com


 Här är detaljen monterad med 8mm kolfiber rör ifrån RCflight. rör klämmorna är ifrån Flyduino


 Landstället är infäst med en specialdel ifrån Flyduino och går lika bra att använda om man bygger hexakopter.

Landställsbenen är nu 18cm långa men jag kommer nog byta till längre ben senare.

Nästa steg blir att göra en hylla för batterierna!



Fortsättning följer... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar