söndag 18 september 2011

Flyduino Quadrocopter

Jag bygger ihop en Flyduino Quadrocopter till mitt Quadframe kamerafäste och mitt hemgjorda landställ. Armarna är gjorda av 15x15mm aluminium ifrån Bauhaus och är 26cm långa, armarna är egentligen lite längre än vad dom behöver vara.


Aluminium rören är målade med vanlig mattsvart sprayfärg.


Här är allt testmonterat med nylon distanser, jag har ett två st Flyduino basplattor (ett kit) som håller ihop armarna och en platta på toppen för att skydda elektroniken, och senare ytterliggare en för att fästa kamerafäste och landställ under ramen.

Nästa steg är att löda dit fartreglage och montera motorer.

Fortsättning följer..

1 kommentar:

  1. Ser ut att bli internsant!

    Jag har gjort ett litet kopplings schema i min blogg som du gärna får slänga ett öga på...

    http://mickeshobby.blogspot.com/2011/09/lite-gratis-delar-fortsattning.html

    SvaraRadera