tisdag 27 september 2011

SkyBuggy har fått kläder!

Nu har Skybuggy fått kläder!
Jag vet inte om det är något Johnny Cash syndom jag har som gör att alla mina flygplan alltid blir svarta, men den här gången fick jag iallafall med lite krom också!
Klädseln jag använde är Aerolite och kromdetaljerna är Aerotrim.
Jag tror jag spenderade lika lång tid med att klä flygplanet som det tog att bygga det träfärdigt (det vill säga två kvällar). Plastfilmen var lättjobbad men det tar ändå tid, och sen tog kromdetaljerna en massa tid och var sjukt jobbigt att få bra.


Nu ska bara motor och servon och FPV utrustning in i planet, jag hade tänkt att använda micro 50mW 2.4ghz videolink och UHF radio, men nu sålde jag UHF så nu får jag klara mig med standard 5.8ghz videosändare och 2.4ghz radio.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar