söndag 18 september 2011

Kamera lanställ 2.0

Jag har tidigare använt ett Kamera landställ som finns på RCflight.se och det fungerar utmärkt till att panorera en kamera i Pitch led, och trotts att det ser klent ut så tål det massor av stryk!
Men eftersom jag nu vill ha ett lite lägre landställ som passar mitt Quadframe kamerafäste så tänkte jag att jag skulle använda delarna för att göra ett nytt.

Jag började med att kapa av landställs skenorna.


Nästa steg var att kapa Benen i den höjd som jag ville ha dom.


I ändarna på benen så borrade jag ett 3mm hål


Jag skaffade ett 8mm kofiberrör ( ca 6mm innerdiameter ), jag kapade till två stycken som har samma längd som måttet mellan skororna (som från början var en lanställs skena).
Det går såklart lika bra att använda aluminium rör med samma inner diameter.


Sen behövs det 4st röda väggpluggar


Tryck in väggpluggen i rörstumparna.


Skruva fast rören i lanställsbenen där du borrade hålet, jag använde en vanlig gipsskruv, ska dock byta till rundad skalle.

Så där ja! nu är dom klara, nu borrade jag lämpliga hål så att jag kan fästa benen i en quadrocopter Flyduino basplatta.

Nu är det bara en Ram som saknas!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar