tisdag 27 september 2011

Panorering för Nano Cmos kamera

Jag ska använda en Nano Cmos kamera till min Skybuggy och då vill jag såklart ha panorering!
Här kommer en kort liten bygglogg.

Jag valde att jobba mest i balsaträ eftersom kameran är så liten och planet är gjort av balsa. Gångjärnet är ett vanligt RC gångjärn som vanligtvis används till roder på större balsa modeller. Jag förstärkte lite med tunn plywood och gjorde även armen som servo linkaget ska kopplas till i Plywood.

Ett första test för att se att kameran passar.
Jag har bytt linsen i kameran till en 120graders vidvinkel lins, så nu väger kameran 2g istället för 1g.

Jag fäster kameran med krympslang.


Nu är även servo och servolinkage monterad, jag gjorde servobryggan av tunn plywood och Balsa pinnarna som bryggan är monterade på är i rätt kroppsbredd så att jag enkelt kan skjuta in hela paketet på plats i kroppen och limma fast.
Jag får ca 45graders panorering åt varje håll och tackvare vidvinkel linsen så tror jag det räcker.
Servot som används är ett 4.3grams servo ifrån Turnigy.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar