söndag 15 januari 2012

Dator trubbel..

Jag har flugit lite med min miniquad med Gopro och måste säga att jag är positivt överaskad! Jag hade räknat med att den skulle bli lite trög och inte riktigt orka med den extra vikten, men det märktes inga såna tendenser alls, den kändes pigg och rolig som vanligt.

Men allt kan ju inte vara toppen, jag har nyligen gjort några nödvändiga uppgraderingar av datorn, blandannat ett hårdisk byte och i samma veva passade jag även på att skaffa ett nyare operativsystem. Tyvärr visade det sig att mitt gamla grafikkort inte gillade uppgraderingen eftersom jag plötsligt inte kan spela upp Gopro videofiler på datorn längre utan att filmen hänger sig hela tiden och videoredigerings programmen är det ännu värre med...
Datorn har blivit lite försummad dom senaste åren till fördel för mitt flygande och det börjar märkas.

All videoredigering är tillsvidare lagd på is tills nya datordelar får plats i budgeten.

1 kommentar: