tisdag 24 januari 2012

Jeti DC-16 Duplex

Såg just en trevlig nyhet ifrån Jeti.
Har börjat fundera på ett eventuellt sändar byte, eftersom min 7kanals radio börjar bli lite begränsande. Det känns lite som ett nödvändigt ont eftersom alla RC radios ser ut att vara stöpta samma plastiga form och dessutom med en teknik nivå som känns väldigt 90-tal.

Jag gillar det rena utförandet på Nya Jeti DC-16 radion och placeringen av LCD displayen. Även om jag gärna skulle ha sett att den skulle ha haft en pekskärm så är det mindre viktigt. Två andra saker som fångade mitt intresse är spakar med kullager och Hallsensorer med 4096steg istället för Pottar.

Här är lite info ifrån HAB.se

DATA:
• metal hölje
• metal spakar med kullager, möjlighet att installera bytare i spakarna.
• hallsensorer istället för pottar, upplösning4096 steg.
• Skärm: 3,8" display 320x240 pixel, bakgrundsbelyst.
• Digital trimrar
• 16 kanaler med möjlighet till utökning med digital kanaler.
• Modellminne, obegränsad ( 2GB interminne är begränsningen)
• Telemeri visning online
• lagring av telemetri data i internminnet
• integrerad antenn
• enkel programmering
• accu Li-Ion 3200mAh med system för förbrukning för maximal drifts tid
• utgång för hörlurar
• högtalae
• USB Mini anslutning till PC
• Vikt endars 1,4kg
• 5 språk (CZ,EN,DE,FR,PL) i dagsläget
• alu sändarväska.

Den viktigaste frågan för mig är priset men det verkar vara hemligt än..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar