lördag 21 januari 2012

H-Quadrocopter har fått nya kläder

Natt kameran som var tänkt att sitta på denna quad visade sig vara defekt, och dessutom verkar dealextreme ta 100år på sig och skicka dom nya IR dioderna så luften gick lite ur mitt mörker seende projekt, så tillsvidare passar jag på att modda H-quaden för Gopro!

Jag gjorde ett enkel huv av 3mm depron som jag klädde med crom Aero Trim (tunn och lätt arbetad plast med klister som man brukar göra dekaler av).


Under huven gjordes några mindre ändringar också:
LC filter till videosändaren, videosändaren flyttades längst bak, RC mottagaren flyttades upp ovanför styrkortet.

Jag gjorde en öppning i huven (bak) för videosändaren så att den ska få lite luftström.


Huven och det faktum att fartreglagen sitter monterade i kroppen gör att den borde vara god för låga minusgrader också, vilket annars kan bli ett problem för gyron (inte för att vi sett några chockerande minusgrader i Stockholm så här långt).

När jag har råd att skaffa lite nya datordelar så kommer det filmer...

2 kommentarer:

  1. Hur gick det med den här? Flyger den nått vidare?

    SvaraRadera
  2. Den har en kass RCtimer motor som krånglar, därför har det inte varit så mycket uppdateringar om den än. men i dom tester jag har gjort så här långt så flyger den väldigt snällt och fint.

    Så fort som jag har gjort en motor transplantation så kommer video osv.

    SvaraRadera