fredag 25 september 2015

Hoppsan!


Det blev visst en till...  Ända sen min dotter fick sin Quanum Vandal 1:10 buggy i födelsedagspresent så har suget efter en egen RC buggy bara ökat. Jag har fått agera bil-kalle ett par gånger i veckan men nu har jag tillsist min egen! Jag köpte en likadan eftersom jag har svårt att tänka mig en mer prisvärd bil (plus att det blir enklare med reservdels logistiken). Jag beställde dock min utan radio eftersom jag ville ha en Frsky GT3B med lite fler inställnings möjligheter (köpte en likadan radio till dottern så att det blir rättvist).  Beställde radion ifrån RCmart.com och bilen ifrån Hobbykings EU lager och båda kom ungefär samtidigt. Jag har bytt dämpare på min dotters bil och det är en av dom första saker jag tänker beställa till min också. I övrigt är det inga måste detaljer som känns nödvändiga. Jag har nog tänkt skaffa en ny kaross för att kunna skilja dom åt lite enklare. Det finns FTX Vantage (samma bil under annat namn) delar på ebay för rimliga priser och bra leveranstid eftersom säljaren är i Storbritannien. Jag har förstått att LRP Blast S10 BX ska vara mer eller mindre samma bil det också, och jag föredrar utseendet på den karossen. Ska se vilka andra karosser som kan tänkas passa innan jag bestämmer mig.
Frsky GT3B

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar