måndag 14 september 2015

Porsche 911 FPV "Chassi" del 11

Jag har haft dåligt med tid att jobba dom senaste dagarna, men jag har målat fälgarna och börjat montera saker på chassit. Jag gjorde en ny längre servolänk eftersom jag flyttade tillbaka servot.
Jag använde aluminiumdistanser (ifrån en FPV race quadcopter) kapade och skruvade ihop i rätt längd. Jag monterade batterihållaren, jag hade ifrån början tänkt bygga en egen hållare men tänkte att jag skulle låta bli att krångla till det i onödan. 



Jag har även gjort en hylla för fartreglaget ovanför batteriet. Hyllan gör även bakpartiet styvare.
Jag har börjat kapa till Jackofoam till kanterna och till mitt konsolen.  Jackofoam bitarna är mest för att göra insidan mer skalalik, men även för att det inte ska bli ett glapp mellan kaross och chassi. Det stör mig lite att batterihållaren gör jag inte kan ha jackofoam hela vägen på sidorna.  

Jag hade hoppats att jag skulle kunna provköra chassit i dagarna, men märkte att 19t drevet jag hade tänkt använda var för litet. Nu har jag beställt ett 21t drev och det borde nå fram utan problem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar