fredag 11 september 2015

Nästa generation

Ända sen jag och min dotter gjorde ett besök på Skarpnäcks RC klubb och tittade när dom körde olika RC-bilar så har hon pratat om att hon vill ha en RC buggy som kan hoppa. När hon skulle fylla 7år så är det väl det ett utmärkt tillfälle att få en Borstlös 4wd Buggy! Jag ville hitta en bra bil som skulle fungera som en bra instegsmodell, okej prestanda och inte allt för dyr. Valet föll till en Quanum Vandal RTR 1:10. Hon är ingen duvunge med radiostyrda bilar precis och även om denna är sjukt mycket snabbare än något hon har kört tidigare så var det inga konstigheter. Efter några vändor på grusplan hemma så började hon tjata om att åka till en bana! Vi bor ju lite Nordväst om Stockholm så i vårt fall ligger Västerort RC sportklubb mycket mer lägligt. Jag tyckte först att banan verkade vara lite väl teknisk, men hon är peppad och verkar gilla det! Det ända hon inte gillade var att jag inte hade fler batterier!!   



Efter ett par vändor till banan har bilen har tagit en hel del stryk men så här långt har den varit imponerande stryktålig! Nu är dock båda bakdämparna böjda, men det är tydligen ett känt problem som beror på att vingen sitter för nära. Nu är Vingen flyttad lite bakåt och nya dämpare beställda.
Om det inte vore för att jag mest agerar springpojke som vänder upp välta bilar så fick jag ett ordentligt sug att skaffa en själv också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar