lördag 26 september 2015

Porsche 911 FPV "Batteri hållare" Del 15

Jag har till sist listat ut hur jag skulle göra en batterihållare som tar lite mindre plats. Jag har bestämt mig för att använda ett 2s 4000mAh Lipo utan hard case för att spara plats. lösningen var enkel när jag väl kom på den, jag använde aluminium distanser som jag kapade i önskad längd. På ena sidan moterade jag C-clip hållarna som följde med 3Racing Sakura D4 chassit för att kunna ta bort batteriet. Jag L-bockade en liten bit aluminium till varje sida för att hålla fast batteriet i varje ände.
Ganska elegant och enkel lösning som jag är ganska nöjd med så här långt...  
Jag gjorde även kort provkörning på gatan utanför huset och första intrycket är att den känns väldigt kraftfull och rolig att köra!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar