torsdag 10 september 2015

Porsche 911 FPV "Ny botten" Del 10

Jag var inte helt nöjd med min aluminium bottenplatta, den var för mjuk och flexig. Jag bestämde mig efter en tids velande för att göra om bottenplattan i glasfiber istället. Jag hade sedan tidigare 1.5mm ark i FR4 glasfiber hemma som jag byggt quadcopter basplattor av. 1.5mm är lite tunt (original basplattan är 2.5mm) så jag tänkte att om man laminerar två st så borde det bli helt okej. Jag tänkte även att det kunde vara en bra ide att intrigera bottenplattan för cockpit i samma veva. Jag valde att bara ha ett lager glasfiber på "vingarna" och bara ha dubbla lager i mitten.
Jag limmade ihop glasfibern med 6 timmars Epoxilim. Jag har inte tillgång till någon verkstad så allt är gjort med Sticksåg, Fil och skruvdragare.   



Jag har även fått dom nya Kawada fälgarna, Tamiyas original tvådelade fälgar skrapar mot bärarmarna och går inte att använda. Hade tankar på att använda HPI Porsche fälgar för att få den rätt modell på fälgarna, men HPI bakfälgarna är bara 26mm breda istället för 32mm och det ser inte rätt ut på en Porsche! Dom ända 32mm breda fälgarna jag hittade och som var djupa och som dessutom har +3 offset var Kawada Stagger. Modellen påminner om fälgar som ibland används på modernare Porsche modeller och det fick vara gott nog. Fick tag på ett par på Ebay, men tyvärr i två olika färger fram och bak, men det gör inget eftersom dom ändå ska målas. Även styrservot är på plats, lite längre bak än vad som är brukligt men det är för att det ska hamna under/i passagerarstolen och ska synas så lite som möjligt. Nu ska jag göra en hylla för fartreglage och lite annat smått, sen är det dags att börja med dom roliga interiör bitarna.

Min arbetsplats när jag filar glasfiber...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar