onsdag 16 september 2015

Porsche 911 FPV "Insida" Del12

Jag har kommit till en punkt utan återvändo, nu har jag börjat limma fast instrumentbräda och dörrsidor inuti karossen. Vanligtvis målar man insidan på lexan karosser, men jag får måla utsidan. Nu ska jag färdigställa innertak och övriga paneler. Jag har velat lite fram och tillbaka hur jag ska göra med hastighetsmätarna. Nu har jag beställt en Picaxe starter pack med ett 08M2 chip för att se om jag kan lära mig programmera servona så att dom rör sig som jag vill. Jag måste även komma på ett bra sätt att fästa karossen mot chassit, just nu lutar det mot att använda magnetfästen för att få det snyggt. Det irriterar mig lite att karossen är förborrad med en massa hål, speciellt dom som är i bakrutan som är svåra att dölja. Funderade ett tag på att skära ut hela bakrutan och göra en ny, men det verkar inte helt enkelt det heller.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar