onsdag 2 september 2015

Porsche 911 FPV "wellpapp blir oljekylare" Del 7

Min Porsche har ett uttag i grillen där oljekylaren sitter (åtminstone tror jag att det är det..) 
I Tamiya kittet så följer det med ett klistermärke som illustrerar att det sitter ett nät där, jag tänkte toppa det med ett riktigt nät och bakom nätet behöver jag något som ser ut som en kylare.
Jag testade först att sitta och vecka aluminiumfolie och bygga en ram till det, men blev inte nöjd med resultatet och höll på bli tokig av att sitta och försöka göra jämna veck. av en slump kom jag på att wellpapp har rätt mönster. Jag skar kartongen i tunna skivor och limmade ihop ett par lager tills jag fick önskad storlek. jag satte 3mm depron på sidorna och ett lager tunn hård kartong på långsidorna för att få rätt utseende. Jag tätade depron cellplasten med vitlim för att kunna måla med sprayfärg. Vanlig sprayfärg har en tendens att vilja äta cellplast... har inte bestämd mig för om jag borde ha slangar som går till kylaren också, men dom kommer nog inte att synas bakom nätet så det känns inte helt nödvändigt. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar