måndag 21 september 2015

Porsche 911 FPV "innertak och stolar" Del 13

Jag har äntligen haft lite tid att jobba med Porschen i helgen, hann inte riktigt så mycket som jag hoppats, men några framsteg blev det.

Jag har gjort klart innertaket med solskydd

Limmade fast innertaket med UHU Por.


Jag har påbörjat arbetet med stolarna. Även dom är gjorda i Jackofoam. Förarstolen ska få en gubbe i stolen, men jag ville ändå att den ska ha rätt ursprungsform. Jag har lite jobb kvar med stolarna och sen flyttas fokus till innergolv, förare och störtbåge.
Jag har även flyttat servot eftersom jag insåg att det blir minst synligt om jag har det så långt fram som möjligt istället för under sätet som jag först hade tänkt. Jag är fortfarande inte helt nöjd med batterihållaren och funderar på om jag ändå borde gör en ny lösning.

2 kommentarer:

  1. Två frågor:
    1. Ska du måla lexankarossen på utsidan?
    2. Var köpte du motor och esc? har fått för mig att jag ska börja renovera min Kyosho Terrano, siktar på två 17T motorer (bara för att det går) och någon esc som klarar dubbelmontage. (hur man nu vet det, finns säkert monstertruckssnubbar som kan sånt)
    Kul läsning som vanligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, ja det stämmer. Inte helt optimalt att måla utsidan eftersom den lätt blir skadad, men jag har inget val så det får gå.
      Jag har köpt dom mesta av grejorna ifrån RCmart.com bra grejer till ok pris och ganska snabb frakt till ok pris. Ska du köra Borstlöst så behöver du köra 2st reglage som du kopplar ihop med en "servo Y-sladd" till mottagaren. (ta bort den röda sladden på ett reglage eftersom du bara behöver ström till mottagaren ifrån ett reglage). Men det är möjligt att det kanske finns speciella dubbelreglage men det är över min kunskap ;) Låter som ett kul projekt hursomhelst!

      Radera