onsdag 22 april 2015

CC3D klon problem

Jag har skaffat nya propellrar och har under några dagar provflugit, testat nya PID inställningar, provflugit igen osv.. Jag är nu ganska säker på att något inte står rätt till med styrkortet.
Jag får den att flyga men inte alls bra och PID värdena är inte alls i närheten av vad dom borde vara.
Jag får helt enkelt erkänna att jag borde köpt ett genuint styrkort ifrån ReadymadeRC istället för en billig klon på Ebay. Jag funderade lite på om jag skulle beställa ett nytt CC3D kort som jag nu har lärt mig ganska bra efter ha läst allt det finns att läsa om att justera PID inställningar på ett sånt. Jag gillar även deras enkla och pedagogiska GCS program där man gör alla inställningar.

Men valet gick istället till en Naze Acro32, som verkar krångligare och svårare på alla sätt men som jag ändå hört mycket gott om. Men den här gången beställde jag den direkt av abusemark.com för att inte riskera få en klon igen. Fortsättning följer när nya styrkortet anländer!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar