söndag 19 april 2015

Problemen börjar...


Det mest börjar komma på plats, men nu börjar problemen...
Först visade det sig att ett av fartreglagen var dött, beställde ett nytt likadant av en svensk butik med snabb leverans. Köper man billigt så får det ingå lite i beräkningen, men det visade sig bara vara början på mina problem. Jag körde hela OpenPilot GCS programmet där man kalibrerar styrkort och radio osv, programmet var enkelt och smidigt och jag räknade med en problemfri provflygning. Tyvärr visade det sig vara en galen galopperande häst som hoppade omkring mer eller mindre okontrollerat i luften. Jag har börjat prova olika PID inställningar och sätta in mig i den processen men det känns i magen som att det är något större som är knas. Jag har svårt att tänka mig att den skulle flyga så dåligt med dom rekommenderade inställningarna. Nu är dock propellrarna slut så en fortsättning får bli när dom nya propparna kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar