måndag 27 april 2015

Mobius

Jag har fått min Mobius kamera som jag ska använda på min 250 race quadcopter.
Jag beställde den ifrån RCtech i Malmö och hade den dagen efter! sjukt snabb leverans och bra pris dessutom. Jag beställde en Mobius med vidvinkellins, jag har haft lite beslutångest för vilken jag ska välja, Jag satt och jämförde olika filmer på Youtube där man testar dom olika linserna men tillsist gick på magkänsla och valde en med vidvinkel. Storleksmässigt är den inte jättemycket mindre än en Gopro3, men ur aerodynamisk synvinkel är den ganska mycket mindre. Mobius har lägre upplösning och mycket mindre finesser än en Gopro3, men en upplösning på 1080 med 30fps är allt jag behöver. Med tanke på hur den är tänkt att användas så känns prisskillnaden ganska avgörande för min egendel. 


Mobius kameran går att använda som FPV kamera med en "video ut" sladd, men det ger en liten fördröjning i bilden precis som på Gopro och andra HD-kameror. Det duger att flyga med om man tänker flyga lugnt och fint, men är inte att rekommendera på en race quadcopter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar