onsdag 8 april 2015

En till leverans!

Jag har fått hem lite fler delar! Nu börjar det närma sig byggstart!
Ramen jag har valt är en Diatone Silverblade 31# . Det är en av massor av liknande ramar i 250 storleken, anledningen till att jag valde just denna är framförallt två anledningar: inbyggt Power distrubution board och priset (ca 300kr). Vid första inspektion verkar  kvalitén god och delarna ser genomtänkta och fina ut. Återkommer säkert till det mer när jag påbörjat bygget.
Motorerna jag valt är Emax MT2204 2300KV. Jag har haft bra erfarenhet av Emax sedan tidigare och första titten bjuder inte på några obehagligheter. Fartreglagen är Emax 12A Simon Series, jag har aldrig haft Emax reglage tidigare men tror säkert att dom lär fungera alldeles utmärkt.



Ramen kom i en trevlig liten plastlåda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar