lördag 2 juni 2012

EPP DIU byggstart

Dags att börja bygga mina EPP DIU, detta är vad som är med i kartongen x2 (man får två modeller i kartongen  men jag visar bara en modell)

En EPP DIU, ett vingpar, 1st fena, 1st nos+lock, motorfäste, och glasfiber stavar till vinge skevroder och fena.

Torrmonterade allt utan lim för att kolla passformen, och allt är helt perfekt.

Har lite ågren över vad jag ska göra med modellerna, ursprungs idéen var att göra en motoriserad FPV modell med 5.8Ghz 25mW videosändare, tyvärr lyckades jag sabba den innan jag hann sätta den i en modell. och den andra modellen tänkte jag gör en DLG modell av, som modellen egentligen är tänkt att användas..

Nu när jag inte har någon liten 5.8ghz videosändare som jag kan använda undrar jag om jag ska ta en gammal micro 2.4Ghz videosändare och damma av min 35Mhz radio? Måste se om jag kan hitta någon gammal Corona mottagare någonstans i lådorna.
Tvekar lite inför motorvalet också, jag vet att det rekommenderas att man använder en 10grams motor och då hamnar vikten ganska nära den som modellen skulle ha om man flög den som seglare, men jag tror inte prestandan blir hisnande precis. Så valet står mellan att köra på 10g motorn och flyga mer som en seglare med hjälpmotor eller ska jag övermotorisera den och göra en racer av den? eller ska jag göra en av varje och skippa DLG varianten?

Så många val...

  




1 kommentar:

  1. hej vart köpt den ? spännvid ? maila görna pellegrafstrom@yahoo.se skull gärna ha en sånn !

    SvaraRadera