tisdag 5 juni 2012

EPP DIU klara för provflygning

Det blev en DLG modell och en motoriserad med en Hextronic 10grams motor.
Den motoriserade modellen är den första som ska bli FPV modell om första provflygningen blir lyckad.
DLG modellen ska jag främst använda som hang modell till att börja med.
Båda fick 35Mhz mottagare eftersom jag vill använda samma radio och samma inställningar på båda modellerna. Båda modellerna gick extremt snabb att bygga eftersom att det bara är 3st delar som ska limmas ihop, och sen följer roderhorn och linkage (och även motorfäste) med i kittet.



 10grams Hextronic, APC 6x4 propeller, 2s 360mAh lipo (till att börja med), 10A Fartreglage, Corona 4ch 35Mhz.

2st Tower pro 5grams servon

 DLG modellen har Jeti penta mottagare, 6A fartreglage för att göra om 3s till 5v för RC mottagaren (motor sladdar bortklippta), har just nu ett stort 3s 500mAh lipo för att få rätt tyngdpunkt, men ska se om jag kan skaffa bly och en mindre ack senare.  

DLG modellen fick 2st 9grams servon, lite ologiskt att DLG modellen fick tyngre servon kan tyckas, men jag har en känsla av att jag vill övermotorisera denna modell lite senare. Om jag ska forsätta ha den som DLG segel modell så kanske jag beställer lättare servon senare. Ingen av modellerna har fått sina luckor än och jag väntar till efter premiären med att färdig ställa dom.


Nu hoppas jag bara på bra premiär väder!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar