lördag 16 juni 2012

Skå-Edeby: Spitfire

Jag var på Skå-Edeby Veteranflygträffen i dag, det var mitt första besök där och jag blev lite tagen av hur fin och trevligt flygplats det är! massor av små hangarer med fina flygplan och projekt, och även omgivningen och fältets historia gör också platsen intressant.
Jag ska i ett senare inlägg visa lite mer bilder på olika flygplan ifrån träffen men min största fokus för dagen var en av mina första absoluta favoritplan (inte särskilt unikt kanske) och jag ville absolut inte missa chansen att få se en "livs levande" Spitfire på nära håll och jag blev inte besviken!

Vädret för dagen var regnigt och kallt, allt annat än trevligt, men när man ska fota ett brittiskt flygplan så är det vädret nästan idealiskt!



Roll out i regnet.

Tyvärr har jag inget ifrån själva flygningen eftersom jag saknar ett teleobjektiv så blir inte bilderna mycket att visa, men att få stå i banänden vid start är en upplevelse som jag kan leva ett tag på.

Läs mer om Spitfiren på Biltemas sida: Biltema Airshow

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar