lördag 18 december 2010

Bygg quide Quadframe Mini del1

Här kommer en liten bygg quide för quadrocopter ramen: Quadframe Mini
När man köper ramen så ingår det ingen beskrivning, så här kommer en mini guide!

Här är alla delarna som ingår; aluminium armar, glasfiber plattor, ström fördelnings platta, påsar med skruvar, muttrar, brickor och distanser. allt för att bygga en quadrocopter ingår utom elektroniken och motorer så klart.

Jag började med att skruva ihop armarna med glasfiber plattorna som håller ihop dom.
alla skruvar ska ha brickor mot glasfibret och fjäderbricka närmast muttern.

Det följer med två olika typer av glasfiber plattor som man kan montera styrkortet på, det högra är anpassat för KK styrkort, och det vänstra är till om man vill montera någon annan typ av styrkort och har därför inga förborrade hål.

Här har jag monterat resten av glasfiber plattorna.
Jag att provmontera den plattan som är anpassad för KK styrkort.

Botten våningen används både som batteri hållare och som landställ monteras med långa skruvar och plast distanser.

Översta våningen har långa sexkantiga gängade distanser.

Här har jag monterat motorfästet till AX-2210N motorn.
alla hål är borrade, men till motorn följer det inte med skruvar, jag använde 15mm M3 insex skruvar.

Här är även motor skydden monterade, inte jätte snyggt men kan nog vara en bra idé.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar