fredag 31 december 2010

Produkt test av mini kamera+videosändare

Jag tänkte att det var dags att göra lite tester med den lilla kameran med inbyggd 5.8ghz videosändare.


Jag började med att plocka isär den (i vanlig ordning) och det var inte mycket att anmärka på, jag blev lite förvånad när jag klippte bort kontakten för att sätta dit en lättare JST kontakt, det visade sig vara fyra sladdar! röd och blå visade sig vara plus och koppar och grön jord.

Jag tänkte att min lilla 4WD mini-Z kunde vara en bra test objekt.
Jag tänkte att det kunde vara roligt att köra omkring lite i hemmet och kunna använda teven som bildskärm.

Tyvärr visade sig kameran vara av väldigt dålig kvalitét, och videosändaren var inte bättre den heller.. helt klart en besvikelse, jag rekomenderar inte den här kameran till någon och jag kommer inte sälja den i butiken.

Jag är glad att jag inte köpte hem så många, är det någon som ändå vill prova en så kan jag skicka en gratis (köparen betalar portot).
(maila mig på info@aeronautikhobby.com vid intresse)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar